frusirki

Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Loppis och God Mat

Av Catta Sirkiä - 26 juni 2011 14:22

Igår hade två Tjejer den sötaste lilla Loppsi jag nånsin sett utanför på vår gård.

Dom håller på och sparar ihop pengar till Liseberg tror jag det var,och självklart så vill man ju hjälpa dom med det.

Jag köpte ett jättefint halsband igår och ett idag med   

 


Igår blev det grillat med olika tillbehör.Och vi åt och åt och åt..

Och det slank ner en och annan öl också.  

Många glada skratt blev det under helgen   och det dröjer nog inte alltför länge innan vi ses igen. 

 


Den här kalla pastasallade som jag blandade ihop blev klockren..Så god.


 


Idag blir det ingen matlagning,utan vi väntar på pizzor som ska köras hem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catta Sirkiä - 29 juni 2011 08:45

Ni har märkt att det är ganska glest mellan inläggen, eller hur?   Det är bökigt att blogga härifrån, och kanske det var därför jag flyttade en gång i tiden. Jag är sån att när jag kommer på nåt jag vill skriva/blogga om så vill jag göra det di...

Av Catta Sirkiä - 29 juni 2011 05:56

Solig dag idag också, det gillas.     Hostan och snorandet har lugnat ner sig lite, och linimentet har hjälp en del, vilket är skönt. Allt blir så mycket trevligare utan värk.   Det var inte speciellt länge sen jag tvättade fönstrena här, men...

Av Catta Sirkiä - 28 juni 2011 11:09

Vad i hela fridens dar är nu detta??   Jag hostar och snorar vidare, och inatt började jag även få en sån illamående känsla. Inte så farligt men ändå, det är olustigt.     Kanonvarmt ute idag, men jag känner mig inte helt på topp för att orka...

Av Catta Sirkiä - 27 juni 2011 17:21

Ser ni vem som hänger sig fast i blomman ? Det är en geting ! Den här getingen har farit i skyttetrafik hela dan och hämtat blomsås = Nektar ? Jag har inte ens försökt slå ihjäl den , för den är så liten.   Och den verkar ganska vänlig , så d...

Av Catta Sirkiä - 27 juni 2011 13:38


Känns bra när man gör val som känns rätt för en själv, oavsett vad andra tycker och tänker.      ...

Catarina Sirkiä


Återkommer

Tänkvärda Ord

Dagens citat

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Dagens Väder

Vädret Fagersta

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<<
Juni 2011
>>>

RSS

Besöksstatistik

Översätt

Listad


Ovido - Quiz & Flashcards